Image by Toa Heftiba

MASSAGE I ÅBYHØJ

Spændte muskler? Prøv fysiurgisk massage

Er dine muskler ømme, trætte og spændte?

Føler du dig stiv og begrænset i din bevægelighed?

Skal din krop føles afspændt og afslappet inden en konkurrence?

Har du brug for at få lindret muskelspændinger her og nu?

Bestil en tid til massage i dag

Massage hos OPTIMUS - Fysioterapi & Smerteklinik

Muskelspændinger i kroppen er ganske normale.

Udfører vi aktiviteter, som vi ikke er vante til, som fx flytning, opstart af en ny sportsgren eller øvelse, vil vi højst sandsynlig opleve muskelømhed som kan være ubehagelig og begrænse vores bevægelighed.

Hvad er massage?

Massage er en manuel behandlingsform - dvs. at behandleren bruger sine hænder til at behandle dig.

Gennem tiden har der været mange teorier omkring hvorfor massage (og manuel behandling) har en positiv effekt på vores muskelspændinger.

Mange forklarer, at massage øger blodgennemstrømningen til musklerne og udvasker affaldsstoffer, hvilket giver en afspændt muskulatur med færre smerter. Desværre er der ikke meget forskning der tyder på, at dette er korrekt.

Nyere studier tyder på, at vores følelse af afspænding og mindre ømhed skyldes et neurologisk respons.

Mange muskelspændinger opstår, fordi kroppen har været igang med uvante eller meget fysisk hårde aktiviteter såsom træning, men vi kan også spænde op, hvis vi er udfordret på det mentale plan. Bekymringer, frygt, angst og andet kan medføre, at især nakke- og skuldermuskler kan spænde op.

Der findes mange forskellige former for massage.

Hos OPTIMUS - Fysioterapi & Smerteklinik kan du få fysiurgisk massage.

Fysiurgisk massage er dybdegående massage. Der inkorporeres viden fra anatomi for at danne overblik over musklernes hæfte og udspring. På den måde kan man ramme hele muskelbugen på de spændte muskler, som måske er med til at begrænse en bevægelse eller aktivitet.

Den dybtegående massage kan give en god følelse af velvære, muskelafspænding og øget bevægelighed.

Det siger vores kunder

Marianne Ejsing

"David har en yderst professionel tilgang til sit virke og er god til at forklare og beskrive problemstillingerne, og hvad jeg selv kan gøre for at afhjælpe mine gener.

Hvis jeg fremover får fysiske problemstillinger, vil jeg ikke tøve med at kontakte David Do igen."

Skal vi løsne op for dine musklerne?

Bestil en tid til massage i dag